torsdag 31 juli 2008

Kära bloggare...Dear bloggers..

Vik tisdagen den 19:e agusti för att komma hit och fira med oss.
Vi har blivit utnämda till årets Trädgård 2008 utav tidningen Drömhem&Trädgård, otroligt men sant. Så den 19 blir det fest med prisutdelning, lättare tilltugg. Då kommer representanter från Dröhem&Trädgård samt inbjuden press. Reportaget som gjorde oss till vinnare kommer att komma ut i Drömhem&Trädgårds september nr.
.
The 19 August we shall have a party in our garden beacouse we have won a compitition for the most beautiful garden in Sweden 2008, in the magazine Drömhem&Trädgård (Home&Gardendreams)
.
Ja..där ser man vad en blogg kan ställa till med!
Det hela började med att Annika "Naturliga ting" tog kontakt med oss tidigt i våras och kom på ett besök.
Man faller naturligtvis för den kvinnan så naturligtvis fick hon göra ett reportage. (vi är rätt blygsamma utav oss annars).
Reportaget blev så småningom nominerad i en tävling som årets Trädgård 2008 i tidningen Dröhem&Trädgård.
Och vad hände sen, Jo vi vann!!! Det känns otroligt roligt och så klart väldigt hedrande.
.
Well..You se what a blogg can do!
It started when a garden fotographer see us on our blog and contact us, and she ask us if she can do a visit.
When she were in our garden she whant to do a reportage on our garden and sent it to a competition for the most beautiful garden in Sweden 2008.
And what happends, we won!!!!
We are wery glad and wery honoured.
.
Ken&Carina

37 kommentarer:

Linda Lunda sa...

JIPPIE!!!! GRATTIS detta är ni värda! Det kan jag garantera!!!!!!!
Kramar Linda & Kalle!

tandtrollet sa...

Hej! Stort grattis till er!! Eran trädgård är underbar och ni om några är värda att vinna. Jag gläds med er. Kramar från Marielle.

Millan sa...

Man får gratulera!
Skulle gärna komma upp och titta i er fina trädgård om jag haft möjlighet.
Hoppas ni får en underbar dag.

Anonym sa...

Congratulations on a well deserved award.
I enjoy visiting your blog to see the garden, and the wonderful scenes you have created.

Anonym sa...

Wow, that's wonderful! Your garden is entirely deserving, but I'm still impressed that you won best in your entire country. Rock on!

Jenny Oak Fae sa...

GRATTIS!!!

Är SÅ glad för er skull..!

: )

Många kramar från Jenny

<3 <3 <3

Monica sa...

Jättekul! Grattis...det är ni väl värda. Så himla kul att kika in till er....
Tjing
Monica

Karin sa...

Återigen - stort grattis till er! Ni är verkligen värda priset med er underbara trädgård. Jag ser fram emot att läsa tidningen. Önskar att jag kunde komma men den 19 augusti kan jag tyvärr inte! Ha det så trevligt!

Kram Karin

Katarina sa...

GRATTIS! Vad roligt! Önskar jag kunde komma - vill så gärna se er trädgård! Undrar om jag skulle kkunna få till det - trots jobb och ...
Kram Katarina

Älfgärdet sa...

Nej det vill jag inte alls kalla otroligt! Självklart skulle jag nog snarare använda :) Ni har ju en alldeles, alldeles underbar trädgård. Så roligt att ni vann & så roligt att få se reportaget.
//Madeleine

NinaH sa...

Grattis!!!! Helt klart är ni värda det!!!

Anonym sa...

Not only do you have a beautiful and deserving garden, but you also are so generous in sharing that beauty with others. Thank you and congratulations.

Anonym sa...

Även om jag inte har sett er trädgård (ännu) så verkar det vara en mycket logisk och rätt slutsats de har kommit med genom att utnämna er som vinnare! Alla som har varit hos er överöser er trädgård med beröm!
STORT GRATTIS TILL UTMÄRKELSEN! Jag kommer nog att reservera den 19 för besök hos er!

mvh, Anja

Ebba sa...

Vad kul! Grattis!!!!
Jag kan inte komma den 19:e men ser fram emot reportaget i D&T.
kram Ebba

Anonym sa...

How wonderful, Ken and Carina!!! Your recognition is well deserved, and I'm so happy for you. Now you have the fun of getting ready for a party, too! Don't forget to keep us up to date on the preparations.

Anonym sa...

Grattis till er. som det kan bli va?
Jag kommer den 19 helt säkert.
Förmodlingen fyller jag bilen med alla nära och kära.
Ja nu hoppas vi bara på att bilderna blir till belåtenhet.
Plötsligt blev jag lite nervös.
Tidningen kommer ut i september. Jag skall kolla uppp det hela och läggar ut det på min blogg så att alla vet.
Ha det nu så bra.
Kram Annika
Naturliga Ting

Barbara sa...

CONGRATULATIONS and my compliments! You both deserve this honour!! Wishing you a happy and joyful party!
Barbara

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Stort Grattis - Välförtjänt
Naturligtvis var det ni som skulle vinna - underbar trädgård och lika underbara människor. Hoppas jag kan komma den 19:e, det skulle vara sååå roligt.
Grattis Grattis
Birgitta

Malin - I min trädgård sa...

Men vad roligt! Grattis! Ska bli så spännande att läsa om det i Drömhem & Trädgård när numret kommer ut!

Myggan sa...

Grattis till vinsten. /Anna

Frances, sa...

Grattis my friends Ken and Carina on a well deserved honor. Your garden is indeed so very beautiful and your statuary superb. The photos accompanying this post show why the award was given to your garden. We will wait to see how the party turns out!

Frances at Faire Garden

Britt sa...

Grattis. Först gången jag kikar in här men inte sista. Underbar blogg. Var finns denna trädgård?://Britt

Anonym sa...

GRATTIS! och tack för senast. Det väcktes många idéer när vi var på vandring med STA i er underbara trädgård. Det skulle vara trevligt att komma och fira med Er, vi bor ju så nära, men... en vanlig tisdag jobbar vi.
Hälsningar Ahlstrands

Hjärtat Mitt sa...

Ett jättegrattis!
Ni platsar verkligen bland alla andra som vunnit innan. En finare trädgård får man leta efter. Blir fortfarande helt salig när jag tänker på den :)
Ska absolut köpa numret.

Kramar Mari i Marieholm

Lotta 8`) sa...

Oj, oj oj - ett jättegrattis till er! En given vinnare tycker jag - inte för att jag sett härligheten på riktigt men utifrån er blogg och inlägg från de som besökt er tidigare, har ni en mycket vacker trädgård. För att inte tala om skapelserna i betong :)
Det hade varit jätteroligt att besöka er och titta på er trädgård. Skall ta reda på om det finns möjlighet att samåka med fler Göteborgare =) Ha det så bra, kramen 8`)

Anonym sa...

Grattis till utmärkelsen!
Efter att ha varit en trogen gäst på er trädgårdsblogg kan jag säga att ni verkligen är värd den!
En vackrare o mer harmonisk trädgård får man leta efter,den har allt:-))
Grattis!
MVH MLK:-))

Annie - Annalunda sa...

Graaaatttttttissss!!!

Såklart att ni ska ha det priset och den äran! Ni har en fantastiskt vacker trädgård och jag ser framemot att läsa reportaget! Ni är underbara!!!

Tänk om jag kunde komma den
19:e.... det hade varit sååå roligt

Hjärtliga grattis o kramar ~ Annie

Wienermädel + Co sa...

Das ist schön, wir gratulieren ganz herzlich und freuen uns auf eure Party!

Anonym sa...

Stort grattis till er båda..
Jag vet hur ni slitigt..
Jag var ju mer från början när ni började från en åker till det ni har skapat idag..

Kram från
Lillasyster

Anonym sa...

:-D !!!!!!!!

Så fantastiskt roligt detta är. Jag är så glad för er skull.

Puss och kram, Rana

Linda Lunda sa...

Nääää kan inte den 19:e !!!! Barnen börjar skolan den dagen ... snyft....
Linda

Compact Garden sa...

GRATTIS Ken och Carina..jag blev så glad när jag fick veta av Amanda att ni startat en blogg och då ser jag att ni vunnit tävlingen för årets trädgård.Men vilket fantastiskt jobb ni gjort - men så är ni ju två helt otroligt duktiga och kreativa personer.
Många kramar Anne.

Ewa sa...

wow! Congratulations!! your garden is extraodinary and you deserved that prize!

Randi sa...

GRATTIS till utnämningen - klart man måste köpa tidningen! Så spännande!

Anonym sa...

Ett stort GRATTIS till er! Vad roligt. Ser fram emot tidningsreportaget!

Anonym sa...

Grattis! Syns på tisdag.

Anonym sa...

Grattis...Grattis!Verkligen rolig berättelse.Visst är ni värda all denna berömmelse.//Karin