söndag 6 juli 2008

Bläää!!! sista dagen av semestern.....The last day of the vacation!!!!

Ja så här kan man se ut när man tänker på att semestern tar slut imorgon. Men den som spar han har . Vi ska ta oss en liten tripp framöver . Man måste unna sina kära arbetskamrater lite semester också, så nu får vi återvända med förnyade krafter till våra arbeten.
.
This is a way to look when it is the last day on vacation! Now it is the end for this time.
But like they say, "If you save, you have it left" We shall go for a tripp to Greece later on in the summer. You must let your working colleagie have some to.
Now we shall go back with new strengths.

För att fira semesterns sista dag och göra ett riktigt gott avslut på en underbar semester, så gick jag upp i ottan och överaskade maken med frukost i Växthuset/ Trädgårdshuset.
.
To celebrate our last day on a outstanding vacation, I go up early in the morning and suprised my husband with breakfast in our garden house.
.
Vad har vi då gjort på vår semester? Jag kan inte säga att vi har gått omkring i morgontofflorna hela dagarna och vilat precis. Nej vi har haft semester helt med inriktning på trädgård. Vi älskar vår trädgård och vill ogärna åka ifrån den i långa perioder. Ett år var vi borta när pionerna blommade ,det gör vi aldrig om!!!! Vi har rensat, vattnat, planterat, handlat växter, växtmarknader, trädgårdsvisningar, blogg besök, besökt andra trädgårdar, träffat trädgårdsvänner. Rensat och planterat i andras trädgårdar.
.
And wath have we done on our vacation?
I cant say that we have walk around in our morning slippers all day and resting, no we hade have vacation only for our garden this time. We love our garden and we dont whant to leave it for a long time. One year we where on a vacation some were else when our Peony were in full bloom, we never do that again!!!.
We have work in our garden to make it loke fine for our garden visitors bouth from our garden society and for some of our bloging friends who hade come and visit us.
We have also worked in other gardens.

Arbetat ideelt i vår "hembygdsträdgård". Min mamma har fyllt 65 år och hon önskade sig ett träd. Jag samlade ihop en del pengar och köpte en hel rabatt till henne som vi planterade.
.
My mother have her 65 years birthdayparty and she wished a tree, I collect some money and bouth her a whole flower bed, who we plant for her. .
.
Så jag och Ken satt i våra trädgårdskläder och avnjöt en underbar middag. Det var det bästa kalaset jag varit på.
.
I and Ken have our garden clothes on and have one of the best dinnerparty ever.
.
Jag kan inte existera om jag inte får skapa något med händerna, så en hel del pyssel har det blivit, men vi har inte haft några stora projekt på gång i år som i brukar ha.
Jag blev så inspirerad av Anja med bloggen Anjas Hill, hon visade underbara bilder på sin trädgård med en buxbom kvadrat . Så nu har jag ett höstprojekt på gång...........TACK!
Vi har en tråkig hörna med vinbärsbuskar..Bort med dom!!!! Ungarna har för länge sedan tröttnat på min vinbärssaft. (kan ju spara nån buske) Där vill jag göra måbärs kvadrater 2x 2m.
Med pioner som bas, färgkombinerat som konstverk.

I cant exist when I dont have some things in my hands to work on, so it has been a lot.
But we havent have a big project in the garden thise year like we use to.
I be so inspired of Anja with the blog Anjas Hill, she show wonderful pictures on her garden with some ideas, now I now what I shall do in the fall, thank you!!
We have some place in our garden that I dont like and who needs a new look.
I like to do like a painting with a frame and inside I put some Peonys mixed with outher plants in the same color.
.
Vi har inte bara arbetat på vår semester, utan vi har träffat mycket människor som vi har haft stort utbud med. Passar här på att tacka för middagar, plantor m.m
Vi har njutit av varje dag.
.
We have not work every minute on our vacation, we have meat a lot of people who we have very fun with. We wish to thanks them al for good dinners and for all the plant they have given us.
We have enjoy every minute of it.
.
Paeonia Itho-hybrid "Border Charm".
.

CARPE DIEM (fånga dagen) Väggmålning som jag målat i köket som påminnelse att jag ska ta vara på den dag som är.
.
Capture the day, A wall painting that I made in our kitchen as a reminder that I shall take care of the day like it is.
Carina

18 kommentarer:

Katarina sa...

Sista semesterdagen låter dystert, men ni verkar ha haft det härligt på er semester! En avkopplande och kreativ trädgårdssemester - vad kan man mer begära? Och sommarkvällarna är inte dumma, de heller!
Kram Katarina

Jenny Oak Fae sa...

Så mycket underbara bilder !!!

: )

Vad fint Carpe Diem var målat, vackert..!

Ha det gott...trots att semestern är slut..!

Kram, Jenny

<3

Linda Lunda sa...

Suck..... ahhh....

Anonym sa...

Åj, vilken härlig frukost. Sommarkvällar är långa, man kan njuta hela augusti.

Anonym sa...

Hejsan söta Ni!
Ni tycks då kunna njuta av tillvaron!
Det känns som om jag blir jätteledsen om jag inte får se er trädgård och ert trädgårdshus SNART!
Mailar!

mvh, Anja

Hjärtat Mitt sa...

Och min semester som precis har börjat!
Det låter som om ni har haft en toppensemester i alla fall. Semester som innehåller mycket trädgård kan aldrig bli fel :)
Jag gillar dina tofflor Carina. De ser verkligen sköna ut.
Och måla kan du oxå!

Kram Mari i Marieholm

~Laurie sa...

Just beautiful!

RANA sa...

Hej ni goingar.

Guuuuuuud, vilka bilder. Ursäkta, jag ska bara torka bort dreglet från tangentbordet. Så!

För övrigt:

Varning på stan, Rana är lös. Och jag har just slagits av VÄRSTA BÄSTA idén. Om vi kommer förbi i augusti - och ni som inte ens är bortresta (?) - får vi kaffe då? Och får jag ligga och gråta av förälskelse vid era rabatter...? Bara en ofärdig tanke! Jag och Annie (Annalunda) håller på att planera en dejt - där vi för övrigt förutsätter att gubbarna tar småungarna på en låååååååång runda, så vi hinner tjejumgås - och med semestermått mätt bor ni ju nästgårds. Fundera på det.

Tusen kramar, Rana

Karin sa...

Hej på er! Ja visst är det tråkigt när semestern är slut. Tråkigt är det dock inte att få se era bilder. Helt underbart och tänk att jag ska få se det "live"! Hoppas ni inte tycker jag var alltför fräck som bjöd med mig själv. :) Ser verkligen fram emot att få se er underbara trädgård! Passar på att önska er en riktigt trevlig helg! Kram Karin

Frances, sa...

Hi Carina, it sounds like a perfect vacation, gardening, and parties and breakfast in the garden and fuzzy slippers, perfection. You will be refreshed and renewed to work until your next vacation.
Kram,
Frances at Faire Garden

Anonym sa...

Oh vad mysigt slut på semestern och vilken härlig semester ni har haft. Bättre än Mallocrca eller hur? Vilka fina bilder ni visar.
Kram
Annika
Naturliga Ting

Hjärtat Mitt sa...

Den varigerade rosen ska vara härdig till zon 3 enligt lappen. Vad har ni?

Kram Mari i Marieholm

NinaH sa...

Frukost i växthuset! Låter som en härlig avslutning på en härlig semstertid! Vi är likadana- vill helst inte åka bort från vår trädgård sommartid! Vi gör det också senare... Ken & Carina- jag har ett litet meddelande till er på min blog!

Ewa sa...

very very romantic table. I love your slippers too :)
Greetings,

korsvirke o stockrosor sa...

Ohh vilken underbar trädgård ni har syns att ni verkligen älskar den ,otroligt fin, o så fin levande tavla som ni gjort
Hit in får jag titta ofta o få inspiration.
Ha det gott
Hälsningar trine

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, fann dig via en annan blogg och jag kan inte låta bli att kommentera den gudomliga frukosten, så himla gott det såg ut och vilken vacker dukning med fina koppar och jordgubbar i höga glas och rostad bröd, drömfrukost.. och de tofflorna var ju för söta! Mari. ( Tufft börja jobba efter ledighet men efter en vecka är man i fas igen...)

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Misstänker att ni haft en mycket roligt och innehållsrik semester så jag tycker inte alls synd om er :), för att den nu är slut.
Håll hårt i Linda på måndag för jag vet att hon tycker om pioner.
Ha det gott
Birgitta

Piondröm sa...

Birgitta!!!!
Pionerna är säkrade!!!!
Dom är inte delbara, jag gödslar dom med betong...!!!!!!Carina