söndag 10 augusti 2008

Borta bra men hemma bäst...Nice to get away..but better at home..

Visst... kristallklart vatten, båtutflykter med bad, dykning, stads-tour varmt och skönt, 28 grader i vattnet och 35 i luften...phu.. och med klarblå himmel i en hel vecka. Sen får det vara bra.
Fast det är klart, nu när man är hemma så tröttnar man väldigt fort på detta regnande (har inte gått en dag ens).

Vi får tacka er alla för komentarer och gratulationer. Dom värmer lika gott som Greklands sol.

Of couse... crystal water, boattrip with bath, diwing, city tour and nice temperatur both in the water and air, its wonderful. But one week is enough.
Now when we are home and its raining all the time....well I dont now!!

We would like to thank all of you who have given us their congratulations.
They are warm like the Greeces sun.


Hemerocallis "Rives Wye"

Vi var lite rädda för att lämna trädgården en vecka om det blivit stekande sol, men med det här regnandet som varit växer allt som ogräs, så det blir en del att ta igen och förbereda inför prisutdelningen och festen den 19/8. Får väl hoppas att det blir några dagar med uppehåll.

We was a little afraid to leave our garden for a week, if the sun should be to strong but it has raining all week and the weeds is all ower our garden. We hope it stop raining soon so we can put our garden in order for the gardenparty.

Dessa gula skönheter är till solens ära...som lyser med sin frånvaro här i Sverige men som åtminstånde både finns och blir över runt medelhavet.

Thise yellow flower stands for the sun, not here in Sweden Im afraid but for around the Mediterranean.

Ken

18 kommentarer:

Ewa sa...

So, you are back. How is the garden after your arrival? It was raining probably in that time, as it was here, so probably there was no disaster :) Right?
/Ewa

Katarina sa...

Tur att det blev regn medans ni hade det härligt i Grekland. Hett solsken är inte det bästa för våra trädgårdar. men som du själv säger: nu kan det få räcka!
/Katarina

NinaH sa...

Välkomna tillbaka! Låter ljuvligt med Grekland-semseter! Vi har en så´n "förestående"... (Valde att vara hemmavid under sommaren & gör resan i höst..)...
Underbar daglilja!!
Lycka till inför - och med- "celebrationen" den 19e! (Och grattis- om jag inte redan "sagt" det!!;-)...)

Barbara sa...

I'm sure your garden will be wonderful tidy when your gardenparty starts. Now, after some rain, weeding isn't a very hard job (for this reason I like to have some rain from time to time!).
Have a good week beginning!
Barbara

Anonym sa...

Välkomna hem jag har saknar er.
Nu längtar jag till den 19 aug för att få träffa er och se trädgården i sensommar..
Reportaget kommer den 18 sept i Drömhem. Som jag sagkt innan jag hoppas att ni blir nöjda.
Kram
Annika
Naturliga Ting

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Hej på er

Välkomna hem till regnet. Nu när ni själva kan passa trädgården får det gärna bli solsken igen. En sommar till med sol och bad vill jag gärna ha.
Ha det gott
Birgitta

Linda Lunda sa...

Det var på tiden!!!! Gör aldrig så igen!
VÄLKOMMEN HEM :o) Jag har saknat er jättemycket !!!
Skall till tandläkaren idag... IIIiiiiiiii kom och håll mig i handen... det blir akut... rotfyllning....
Linda

Anonym sa...

Det skall bli så spännande att få se er trädgård!
35 grader är för mig "för" underbart, men vattnet ser för härligt ut och grekerna är ett underbart folk - om man kan få generalisera så här fördomsfullt.

mvh, Anja

Britt sa...

Ja det är nog så borta bra men hemma bäst.//Britt

Annie - Annalunda sa...

Men så härligt med en Greklandstripp! Underbar daglilja!

Tänker på er och väntar ivrigt på Drömhem i september!

Kramar Annie

Katarina sa...

Jag ser så fram emot att få besöka er trädgård på tisdag!
/Katarina

Lotta 8`) sa...

Hej och välkommen hem till regnet... :) Gissar att det var gott i värmen, trevlig miljö och härliga bad. Men borta bra och hemma bäst - eller hur? Tänk - jag lämnade trädgården i tre veckor i sommar med två tonåringar som skulle vattna och allt gick förvånansvärt bra :)
Nu har vi planerat och haft oss, vi här i Göteborg och jag ser fram emot att besöka er trädgård den 19! Jippiiii! Med mig i bilden har jag Birgitta/Glädjekällan och Hannele/Hanneles paradis på Hisingen. Det skall bli så roligt att träffa er och äntligen få se er trädgård alldeles på riktigt. MÅ så gott, kram 8`)

Lotta 8`) sa...

Hej igen =) Skulle bli glad för en adress så jag kan ställa in GPS:en, tacksam för mail till lottastradgard@hotmail.com.

Så vänligt att erbjuda mig en liten Klippstånds - klart jag vill ha! om du nu har en till över.
Må så gott,
Lotta

Linda Lunda sa...

Har du inte badat klart ännu Ken????
Linda

Annie - Annalunda sa...

Önskar er lycka till på tisdag...skulle så gärna vilja vara med men vet inte om jag får till det!


Ska tänka på er - kram Annie

RANA sa...

Välkomna hem! Nu ligger ni bergis ute i trädgården och putsar och grejar och fixar som värst inför tisdag. ;-)

Jag kommer inte att vara där rent fysiskt, men jag kommer ändå att vara där, om ni förtår. Jag är så glad för er skull. Kram och grattis igen och lycka till. Må solen skina på er blanka medalj!

KRAM, Rana

Jenny Oak Fae sa...

Välkomna hem!

OS...ja det tittar jag inte på alls, inte ens invigningen faktiskt...

Kramar, Jenny

<3

Hjärtat Mitt sa...

Välkomna hem!
Ni verkar ju ha haft det underbart.
När det är så varmt så bara MÅSTE man ha tillgång till bad.
Skönt att trädgården har klarat sig. Det är det värsta när man är iväg - att man aldrig vet hur det kommer att se ut hemma.
Nu är ni väl i full gång med att fixa till tisdagen, kan jag tänka :)

Kram Mari i Marieholm