fredag 4 april 2008

Nyinköpta Helleborus...New bought Helleborus...

Helleborus Red Lady
Helleborus Double Green spotted

Helleboruds Double Green/pink spotted

Helleborus Double Anemone

Helleborus Yellow Lady
Dessa underbara Helleborus köpte vi i veckan ifrån Blomstergården i Uddevalla.Ska bli riktigt roligt när dom efter några år blir riktiga ruggar.
.
Thise lovely Helleborus we bought from a from a nursery in Uddevalla.It shall be nice to see them after a few ears when they are big plants.
Ken

19 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Åh, så vackra!!!

Jag är väldigt förtjust i Julrosor med prickar :)

Kram, Jenny

<3

Anonym sa...

These are beautiful - my favorite flower. I like the double ones.
Karen

Anonym sa...

We have some great nurseries near us. But none of them sell hellebores like that. I grow most of mine from seed, and they are not as spectacular as these.

Karin sa...

Wow, så fina! Blomstergården har så mycket fint. Vill gärna åka dit. :) Ha en fin helg!

Marina sa...

Oj, vilka julrosor! Verkligen fina. Jag har inte så mågna men det blir någon ny varje år.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Men vilken alldeles underbar bloma ju!!!den kanske man skulle inhandla ju...fanns ju massa härliga varianter..ska skriva upp namnet!!!

TREVLIG HELG!!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Jenny Oak Fae sa...

Förstår att ni är trötta om ni jobbat i trädgården hela dagen, men då fick ni väl mycket gjort också å andra sidan? Jag ska också ta ett ryck i min egen trädgård, har mycket att klippa ner, borde kanske gjort det i höstas istället...då hade man bara kunnat njuta nu istället...

Kram, Jenny

<3

Anonym sa...

Beautiful Hellebores. They don't grow in my garden. I visit them in
cold climate gardens.

Anjas Hill sa...

Visst är julrosorna underbara! Här har jag fått hitta på egna lösningar för att rädda några för idag är det inte roligt alls varken för julrosorna eller för mig!

mvh, Anja

Annika Christensen sa...

Vilka skönheter och det är kul när man har namnen på dem. Ni vrekar ha en större samling eller?
Annika

Katarina sa...

Grattis! vilka ljuvligheter! Vill ha, vill ha, vill ha...
/Katarina

Linda Lunda sa...

Ahg!!!! GRrrrrrrrrrrrrrr.... vill HA!!!! Fast några har jag kanske redan !!
Linda

Lotta 8`) sa...

Åh så fina de är! Jag vill ju ha alla! Förstår att du är glad och det var ena riktiga guldkorn =) Favoriten blev Helleborus Double Green spotted - tror inte jag sett en dubbel förut.
Hmm Blomstergården i Uddevalla - vart ligger det tro? Brukar passera Uddevalla på väg till landet så vägbeskrivning tas tacksamt emot =) Ha en bra vecka =)

Monica sa...

Åhhh... så vackert! Har aldrig sett så många olika sorter där jag brukar handla. Jag har oxå blivit väldigt förtjust i julrosor sen jag började blogga ...:)
Tjijngeling

Anonym sa...

My goodness, Ken and Carina, you picked up some very interesting flower forms. As Craig said, we here in the U.S. seldom have access to plants like these. I don't think I've ever seen a spotted double before. I see some green in the first one, but I think I'd call it a greenish white rather than a true green. I realize that photographs can make them look different than they do in the garden, though. Thanks for showing these!

Anonym sa...

Ja men oj så många vackra julrosor ni visar upp! Tänk att det finns så stor variation? Och jag har inte en enda av varianterna.... Jag har liksom inte blivit färdig att köpa någon. Men å andra sidan, jag ska ha trädgården ett par år till så jag hinner nog införskaffa så småningom..
Ha det gott!

RANA sa...

När jag vandrar runt i denna blogg bara SUKTAR och NJUTER jag. Vilka härliga damer ni visar upp. Kram!
/Rana

Jenny Oak Fae sa...

STORT tack för tipset om
www.joyceimages.com , det var verkligen en guldgruva! Jag har inte ens hunnit kolla på hälften än!

Kram, Jenny

<3

Anonym sa...

What lovely hellebores! I wish we could grow them in Savannah, but it is too hot in summer.