torsdag 1 maj 2008

Nu går det fort aldeles för fort , jag hinner inte med. Man är ute i trädgården och fixar både det ene och det andra det finns ingen ände, och så ser man något som verkar vara kul att fota och så en till och en till det tar inte slut det heller, men jag ska inte klaga för det är helt fantastiskt. Vi bor ute på landet långt från bilar och stadens brus, bara ligga ner på knä och rensa eller fotografera med fullt med fågelsång i öronen.Det är inte alla som kan eller vill bo så här men jag är fullkomligt nöjd. Lite bilder på dagens upptäckter.
.
The time goes to fast, I cant catch up. You are out in the garden and working and you see something you can take a pictures of, and you see another one and another one, it,s never stop.
But you are in heaven.
We live in the country far away from the citysounds we just here the birds in our ears.Some pictures from today.
.
Trillium ? har blandat i hop skyltarna så jag är osäker på namnet, T,albidum eller T,kafntschaticum.
.
Trillium Erectum "Treblad röd"
.
Trillium Erectum "Treblad gul"
.
Trillium Chloropetalum "Jättetreblad gul"
.
Trillium Chloropetalum rubra "Jättetreblad"
.
Pulsatilla hybrid "Backsippa Aprikos frösådd"
.
Pulsatilla-hybrid Fröplanta.

Hittade en rosa vitsippa i dag mellan alla vita, den tar vi hand om och döper till Danielle efter våran dotter.
.
We found a pink Anemone Nemorosa around all the white out in the wild, we take care of it and named it Danielle after our daughter.
.
Ken

15 kommentarer:

Linda Lunda sa...

Asch... gå och bada!
Här går en annan och är salig för att ens enda trillium skall till och blomma för första gången!
Linda

Yolanda Elizabet Heuzen sa...

Hi Ken and Carina,

I live in the countryside too and enjoy the birdsong just as much as you do. It sounds much better than all that car noise. ;-)

Your garden looks lovely, everything is shooting out of the ground. It is a very busy time in the garden but a lovely one as well.

Kram, Yolanda

Jenny Oak Fae sa...

Otroligt vad många olika fina växter ni har !!!

Kram, Jenny

<3

Karin sa...

Ja det är inte lätt att hinna med allt som man vill nu. Av dina bilder att dömma har ni hunnit med betydligt mer än vad jag/vi har gjort. Inte ett ogräs så långt ögat når!? Mina rabatter är helt gräsbevuxna. Som tur är lär det bli fint väder i helgen och då får jag ligga på alla fyra. Har dessutom lite växter som måste ner i jorden. :) Vilka vackra Trillium ni har! Jag upptäckte till min glädje att min sådd från förra året har grott i år. Härligt! Ha en fin helg! Kram Karin

Monica sa...

Ja visst går det fort och man vill så gärna ha fint i alla rabatter och hinna njuta oxå.... Jag kommer hela tiden på nya ideer jag vill göra verklighet av när man påtar runt i trädgården. Ha det gott :)

NinaH sa...

Japp- fort går det. Nästan explosion! Men visst är det kul, Carina?! Idag kom regnet här & jag fick dra mig inomhus. Hann inte fota den först utslagna av mina Trillium. Ljuvligt njuta bilderna av dina- särkilt som du har så måååånga!!

Jenny Oak Fae sa...

Carina!!!

Du är världens snällaste & gulligaste!!! Jag blev så GLAD för presenten att jag fick glädjetårar..! Hon är helt bedårande...jag har redan döpt henne..till ALVA !!!

STOR tack & många kramar till dig!!!

Hon kom dessutom extra lägligt idag när jag har feber & halsont...

Jenny

<3 <3 <3

Anonym sa...

Oj,oj så mycket fint du visar!
Jag vill och jag bor så som ni - trots att vi bara har 15-20 min till sta'n med bil.

mvh, Anja

Katarina sa...

Oh, så många fina treblad! Jättetreblanden har ju otroligt bladverk!
Som vanligt: jättevackra bilder!
/Katarina

Jenny Oak Fae sa...

SÅ kul med loppis!!!

Idag var jag i Åhus på en loppis, och köpte klädskåpet jag trånat efter i en vecka...bild kommer imorgon! I morgon ska jag förresten på en annan loppis...hoppas på fynd...så klart : )

Min mamma & min brors sambo var också väldigt imponerade av den fina dockan, TACK än en gång, är SÅ glad för den ska du veta!!!

Kramar i massor från Jenny

<3 <3 <3

Beas sa...

Jag har haft svårt att se all trädgård för att jobb...förstår du hur jag menar. Genom dina bilder har jag sett skymtar av min egen trädgård...hur den egentligen ser ut och hur den KAN komma att se ut. Det är ju vackert med blommor och det gäller att man tar sig tid att njuta av den PRECIS som den också...mitt i allt!

Tack!

Ha en underbar söndag imorgon!

Kram Bea

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Visst går tiden fort. Jag hinner inte allt jag vill och längtar efter. Just nu önskar jag en strålande sol utan moln.....
E gentligen är det ju det jag alltid önskar...
Skall ta till spaden när det gäller anemone nemorosa....

Barbara sa...

I'm always amazed to see how rich your garden is with regard to the variety of plants. Wonderful! Would you mind if I link your garden to my blog?
Have a good time,
Barbara

Hjärtat Mitt sa...

Håller med om att det går alldeles för fort. Varje dag upptäcks det nya saker som måste förevigas + allt annat man vill hinna med.
Härlig fär på den aprikosa Pulsatillan. Det har jag aldrig sett förut.

Kram Mari i Marieholm

Mr. McGregor's Daughter sa...

You have such a great variety of trilliums & they all look so great. I have trouble growing them, but I keep trying.