lördag 20 juni 2009

Får det lov att vara en....Concrete midsummer cake

Svensk midsommar = regn+ knott.... Tiden går så fort , man vill verkligen njuta av sommarfägringen. Då får man lov att trotsa både väder och knott.
Swedish midsummer = rain + blackfly.
Man får hitta på lite projekt....Shabby chic i trädgårdshuset. Dotterns födelsedag närmar sig och inspirerad av vår Englandsresa så ska vi ställa till ett garden Afternoon Tea bjudning i Trädgårdshuset. Inte för att man på något sätt kan likställa det med Kensington Palace Orangery. Men man kan ju få lov att bli lite inspirerad av vårt besök där.... Så jag har varit på loppisrunda för att inföskaffa lite saker. Så det kommer att bli en "loppig" tolkning .
Shabby chic in the gardenhouse. Our daughter are going to celebrate her birthday in here. inspired by our visit to Kensington Palace Orangery, and their lovely Afternoon Tea.

Ett nytt loppisfynd.....mer sängavlar. Dessa hamnade i frutäppan.
A new second hand finding, more bedgable in the garden. This ended in Mrs garden.

Det grönskar nått otroligt nu. Så man får vara tacksam över regnet. Men det är jobbigt när vädret inte kan bestämma sig för om det ska regna eller vara uppehåll. Det är tvära kast på 5 minuters mellanrum. Man springer ut och in ....och mycket lite blir gjort.
I´m very gratefully for the rain, but i wish it could determine if it should rain or take a pause, brake off....the intervalls goes in 5 minutes....We are running inside and out..and nothing is beeing done.
Men med denna cementblandare (jippi äntligen !!!) kan man få en hel del gjort. Så roade vi oss i midsommar i hällande regn.
We celebrate midsummer with our new concrete mixmachine.
Överaskningar i grönskan.
Surprises in the green.
Thymus "compactus" Vit kuddformig kryddtimjan.
Önskar er en trevlig fortsättning på midsommarhelgen.
Wish you all a lovely midsummer.
Carina

10 kommentarer:

sara på hedepipan sa...

Kul med sänggaveln det är en ide jag också har haft då jag skulle ha ett staket. Det enda som är bra att det regnar är väl att man slipper vattna men man vill ju njuta av solen när det är sommar.
kram sara

Börjelundskan sa...

Hej Carina!

Njaaa, kakan avstår jag avstår jag nog ifrån, jag bet av en plomb här om dagen, men jag skulle gärna ha den i trädgården =). Vad fina cement saker ni har gjort, mitt habegär skriker bara viiiill haaa när jag ser allt det vackra ni har gjort i eran fantastiska trädgård. Men jag får väl tåla mig tills ni har eran "Öppetträdgårdsdag" Vi
ses då! Kramis Cin

Compact Garden sa...

Det verkar vara full fart i trädgården just nu..men yippejeje..en egen cementblandare..den såg ut att vilja bli använd mycket..vår fina present står så vackert mot trädet och får välförtjänt uppmärksamhet..Ha en rikrigt skön kvöll Kram Anne

Helen Haglund sa...

Hej Carina!
Tack snälla för dina fina ord i min blogg, det värmer så mycket! Skönt att höra att det kan finnas en ljusning. För mitt inne i sörjan är det svårt att se ljuset -men jag litar på dig, det du skrev... Svårt att inte låta sig pressas av samhället -och sin egen vilja. Men jag lyder ditt råd och slutar med det på en gång -och tar det i min takt. Är det "medicinen" så är det värt allt! Tack än en gång för dina ord. Underbar kväll i regn och rusk! Syns snart när jag kommer på guldfynds-jakt ;) Många kramar Helen Ps. Som alltid bjuder ni på kanon-mysiga bilder och trädgårdinspiration! Ljuvligt!

Sara Brenne sa...

Låter kul med lite "loppislyx", hoppas ni får lite mer sol framöver. Ha det gott hälsningar Sara.

NinaH sa...

Så bra med egen cemenblandare!! Och så fina saker det blir!
Dotterns after noon tea blir nog inte långt från Kensington-känsla i det vackra växthuset som ni har!!
Sänggavlarna blev verkligen fin rabattkant!
... i er ljuuuvliga trädgård!

Hannele på Hisingen sa...

Kul projekt, oi en trädgård såg jag en gång en hel järnsäng :) Full med blommor. Ha det gott i värmen, kram.

Britt sa...

Vilken super bra ide med The bjudning till kalaset//Britt

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Åh, jag önskar vi kunde komma och få se er underbara trädgård live...får se om jag kan övertyga gubben!
Härliga bider som vanligt.
Ha det så gott i sommarvärmen,
Lydia

Yolanda Elizabet Heuzen sa...

Running in and out of the house because the rains starts and stops is no fun. Here we have had very little or no rain at all and my garden is very dry.

Lovely pics of your wonderful garden!

Kram, Yolanda