fredag 3 juli 2009

Tack alla...Tanks to you all..

Växthuslandet.

Vilken helt otroligt trevlig dag!! Hundratals super trevliga människor, massor av positiva och uppmuntrande ord. När vi gick och la oss på kvällen var vi alldeles uppskruvade och hade svårt att somna. Vecka 26 och 27 har varit fullt ös, massor av busslaster med trevliga trädgårdsfantaster flertalet fotografer och trädgårdsreportrar. Nu är vi lite less på att prata om oss själva och le in i en kamera.
Men visst...det har varit en hedransvärd period, som vi kommer leva på länge.
Tack alla.
För er som inte kunde besöka oss kommer här lite bilder från vår trädgård.

What a joyfull day!! Hundred of very nice people and al lot of possitiv and encurage words. When we went to the bed on the evening it was hard to sleep. This two hollyday weeks we had have a very bussy time with a several photographs, garden reporters and al lot of garden tours. Now we are a litle tired to talk about our self and smile in a camera.
But shore...we are honored and wery happy. Thank you all.
Here comes some fotos from our garden right now in the begining of July.


Vitalandet. The white garden.

Frutäppan. Mrs garden.


Växthuset. Gardenhouse.

Herrtäppan. Mr garden.

Vi får önska er välkomna till nästa år igen då vi kommer att ha ytterligare en öppen trädgårdsdag för allmänheten.
Ken&Carina

20 kommentarer:

AnnCharlotte sa...

Så fint ni har det.

Anjas Hill sa...

Inte att undra på att ni har fått uppmuntrande ord! Även jag har sett er underbara trädgård!/Anja

Börjelundskan sa...

Hej på er Trädgårdsnissar!
Jag och min väninna vill verkligen tacka er för en underbar stund i eran Paradisträdgård, man fick så mycke energi och inspiration så även jag hade svårt att somna faktiskt. Jag låg länge och filurade på nya projekt i våran trädgård. Hoppas verkligen att ni har öppet nästa sommar åxå, eftersom min "trädgårdsnisse" var bortrest samma vecka, så missade han denna underbara trädgård.

Många kramar till er.
Ha det "gött" Cin

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej oo tack såååå mycket för så fin koommentar...kul ni hitta mig igen:))Kull att va tillbaks efter 1 års paus!!;)

Såååå underbar trädård ni har...ljuvlit med alla pioner...så fint med urnan!Hade vart kul att vara där på er på er öppna trädgårdsdag. men kanske kan bbli nästa år!
skulle verkligennvilja ha finare ii vår trädgård...men finns varken ork el pengar ....man har ju en vision om hur man skulle vilja det...o ni har ju verkligen lyckats med er!!!!

Än en gång...tack fför titten hos mig!!Kram Millan♥

Compact Garden sa...

Vad kul med en massa uppmärksamhet men nu hoppas jag att ni hinner att vila lite också :)
Idag åker vi till Mölle för att vila lite och kanske hitta lite inspiration..

Vi har ytterligare 3 veckor kvar på semstern härligt,härligt..

Skulle ni ha tid för ett besök några timmar?

Kram från ett kvalmigt Göteborg
Anne

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Klart att alla blir hänförda som kommer till er. Ni har verkligen ett Paradis!
Hade gärna tagit en tur men tiden just nu är hektisk.
Fortsatt skön sommar
Birgitta

Börjelundskan sa...

Ååååh va rooligt! Självklart att vi vill komma, tack för inbjudan. W blev superglad, eftersom han inte var hemma i torsdags. Du må tro att jag fick bita mig i tungan andra gången vi pratades vid i telefonen (Fniss:). Känner likadant som du.... fast det upptäckte jag redan när jag träffade dig på "Julmarknaden" på Mossebo Stom i vintras. Du verkar ha samma kreativa ådra i dig som jag,.... vad vi än tar i blir till nåt helt annat än vad det var tänkt för från början (hur det nu går till). Åhh vad roligt att ha nåt att se fram emot nu, hoppas att vi får mer tid att prata då. Längtar redan.
Ha en go sommar på er. Hälsa Ken Kraaam Cin

Helen Haglund sa...

Hej!
Hade så gärna velat komma till er trädgård som både enligt rykte och bilder ska vara SAGOLIK! Vi är dock sjuka och ligger i soffan med näsdukar och myser, kom inte iväg :(
Har varit ute flera gånger på din dotters blogg med, älskar själv att baka cupcakes! Vilket fantastiskt förkläde hon gjort till dig, otroligt sött!!!
Hoppas visningen var till belåtenhet och att du får något välbehövligt pysslat inne nu när regnet kommit... Tack för alla värmande ord. Sköt om dig. Kram Helen

NinaH sa...

Det kostar på att bli kändis!;-)
Men oh vad ni & era växter är värda att vara det!! Grattis till lyckade visningar & intervjuer&"reportage-ande"! Hoppas ni talar om var & när det publiceras!?!

Annika Christensen sa...

Ohh vad jag saknar att inte få se allt i år. Det är den värsta tiden just nu men veckan som kommer blir lite lugnare.
Så även för er eller hur.
Ja eran trädgård är ordlös.
Ha det gott
Kram
Annika

sara på hedepipan sa...

måste vara kul med öppen trädgård och få lite ny energi för det får man ju inte för lite av.
kram sara

Annie - Annalunda sa...

Hej vänner!

Er trädgård är verkligen ljuvlig och bilderna så fina! Önskar er en härlig (trädgårds)sommar!

Kram Annie

Monica sa...

Vilken tur att man även kan kika in i er fantastiska trädgård via er blogg. Skulle absolut ha varit där om jag bodde närmare....Hoppas ni kan unna er lite vila under sommaren oxå.......
Tjingeling
Monica

Hjärtat Mitt sa...

Så roligt att det har gått bra med era visningar.
Jag kan förstå att alla blir hänförda, för er trädgård är ju verkligen fantastisk!
Hoppas att ni hinner ta det lite lugnt och njuta av den nu :)

Kramar Mari

Sara sa...

Tack för fina bilder, kunde tyvärr inte komma och se er vackra trädgård denna gång.

mormor Hannele sa...

Tack för de underbara bilderna,
kram.

Carol sa...

How lush and lovely! Wish I could have visited your garden! Looks so inviting and inspiring! So Beautiful! I am certain all of your visitors felt so lucky to be there.

Carol sa...

Forgive another comment but I wanted to add that your attention to detail is perfection... your edgings along the beds is genius!

☀️http://gronasolglantan.blogspot.se/ sa...

Ja jag tackar för en inspirerande trädgårdsdag hos er. (tack till mamma som åkte dit igen för min skull)mina bonusbarn var lyriska när dom berättade för pappa.....jag har nog inte så svårt med frivillig hjälp i trädgården framöver :)
//Ylva från Olsfors

Madeleine sa...

Åh! Vilken fantastisk trädgård ni har! Tack för att man fick ta sig en titt via era bilder! Ljuvligt!!