måndag 22 september 2008

Höstanemon rosa fylld " Pamina"(Anemone japonica Pamina)

Kärleksört- hybrid (Sedum telephium hybrid) med rödaktiga blad.

Om inte solen lyser på himlen så får den lysa i rabatten med hjälp av Cementsolar med järnstrålar.

If the sun dont light up in the sky, then you may have them on the ground like thise.

Letade längst in i förådet på affären och hittade ett svart godisställ i plåt....hmmm detta kan nog bli till något användbart. Bort med alla reklamskyltar och sen var det bara att dela på det lite och vips blev det till ett jättefint blomstertråg på fot. perfekt till att ha vid entren och byta innehållet efter årstiderna.
I looked deep in the store of the lokal Supermarket and find a black candy rack in iron...hmm
I think thise can be something useful. I take away all the advertising and cut it i half and whops you get a nice flower bed on fot.


Överdelen på godisstället fick bli en underdel till en pedistal till vårt nygamla solur.

This is the over part of the candy rack, we make a under part for our new sun clock.

Carina vill tacka Linda på Lindalunda för den trevliga keramikkursen hon var med på i helgen, det var sååå roligt. Här är några av dom alster Carina hann göra.

Carina wish to say thanks to Linda at Lindalunda for a good time on her keramic course. her is some of Carinas things.

Ken

24 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Så kreativa & vackra ting ni har skapat!!!

: )

KRAM, Jenny

<3

Hjärtat Mitt sa...

Pamina är så fin. Och så sprider hon ju sig inte så mycket som somliga andra höstanemoner.
Cementsolarna var ju bara så fina tillsammans med fröställningarna.
Det är så kul när man kan hitta nya användningsområden till helt andra saker. Vilken rolig idé med det gamla godisstället. Hade aldrig kunnat gissa att det var ett godisställ innan.
Och så fina leralster Carina har gjort (naturlitvis:) ). Ni måste visa dem igen när de är helt färdiga.

Kram Mari i Marieholm

John sa...

I only write english..Loved your blog, very impressed...great photos..

Hannele på Hisingen sa...

Vilket fint blomstertråg, det gäller att ha ögonen med sej. Tänk så mycket fint det finns på hösten. Jag såg att ni haft roligt hos Linda, en sån härlig yppig dam, vill jag också ha... Borde kans gått på kursen.
Ha en solig höstdag, kram.

Linda Lunda sa...

Åhh så fint det var med solarna tillsammans med tisstelblommorna?
Och godistråget!!! WOW!
Du gjorde verkligen jättefina saker Carina på kursen... men det hade jag aldrig några tvivel om att du inte skulle heller...
Linda

Annika Christensen sa...

Det där godisstället var ju bara för kul. Vad flitig du var på kursen.
Hoppas att vi snart ses igen.
Kram på er båda
Annika

Compact Garden sa...

vilka fina saker du gjort Carina, jag vet dessutom ingen som har ett sådant öppet sinne för vad man kan göra med saker,helt otroligt..Kram Anne

Linda Lunda sa...

Mission Completed!

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Hej på er
Det gäller att kunna se utvecklingsmöjligheterna... och det kan ni verkligen båda två.
Sööööta :) saker du gjort hos Linad, Carina.
Ha det gott
Birgitta

RANA sa...

Älskar era galna cementsolar! De passar så fint in att det nästan är ruskigt. Må det dröja länge innan vintern tar er trädgård.

Carina - jaaaaaaaaaaaaaaa, kom hit till Stockholm så fort det bara går, så ska jag krama dig personligen, jag med. :-D Jag är så glad för att det har löst sig så bra med ditt jobb. Vi hamnade rätt båda två.

Tack du fina för snälla tavel-ord. Puss för det!

Kram så länge,
Rana

RANA sa...

Nu har jag suktat över vyerna över olika delar av er vackra trädgård. Dreggel-varning utfärdas!!! Jag vill, jag vill, jag vill se det i verkligenheten. Jag har ju sagt att jag ska kasta mig på magen och gråtande beundra hela skapelsen. VAD NI KAN!!!!!!!

/Rana igen

Wurzerl sa...

Hi Ken!
I love your garden photographs and your decorations. The decorations helps to forget that Autumn is coming soon!!!
Have a good time Wurzerl

Anonym sa...

Hej min underbara kollega! Du vet hur nyfiken jag är till min natur, var ju bara tvungen att kika in på er blogg. Vilka härliga bilder! Om jag kisar lite.... eller ganska mycket... så känns det nästan som jag är där igen. Gläntar du på gardinen och kikar ut ser du mig kanske smyga omkring... *L* Mina tankar och hjärtat har varit med er båda idag!
Kram Pernilla

Hannele på Hisingen sa...

(Carina, hihi, du har inte sett, när jag lyckades få Hannu att posera så fint: http://hannelesparadis.blogspot.com/search?q=proppfull

Piondröm sa...

Pernilla: Har ni saknat mig ???Jag saknar er!!!(Massor) Kika på du bara jag sätter på kaffet....Krama Lotta
Stor kram och Tack!!!!!!! Carina och Ken

Hannele: Härliga kvinna!!!Du kan fixa det mesta !!!!Klart du ska vara med hos Linda på keramik kurs. Det skulle vara fantastiskt att se vilka underbara alster du skulle kunna åstakomma. Du sprudlar av fantasi. Kram Carina

Anne: Tack vännen!!!Kram!!Ken och Carina

Rana: Jag längtar till våren, då Rana familjen sitter och fikar med oss i trädgården Kram Carina

Birgitta: Tack ,men du är mästarnas mästare!!!
Kram Carina

Linda: Ring mig sen, jag vill ha en önskelista..
Kram Carina

Annika: Lycka till på föredraget på Lördag. Du är bäst!!!!!!
Kram Carina och Ken

Marie: Det vore kul om du kunde vara med på en kurs hos Linda. Vi vill ha en i Januari.....
Kram Carina

Jema: Det var jätteroligt, ska visa dom sen när dom är färdiga.
Kram Carina

Anonym sa...

Höstanemonerna, klarar dom vintern eller måste man ta in dom? Såg ni hade en Japansk lönn. Klarar den sig ute året runt. (zon5)

NinaH sa...

Dubbel Höstanemon- uhmm!! Och solarna & alla kreativa alster (både godisställ "nyanvänding" & lerprodukterna) jättefina!

Linda Lunda sa...

Dags att vakna!
Linda

Karin sa...

Så fint det blommar hos er! Höstanemonen har jag också men min är verkligen svagväxande. Hur beter sig er? Bra idé med stället (finns en hel del i mataffärer som är användbart...vet av erfarenhet att det dessutom brukar bli stående på lagret :). Läcker höstplantering! Trevlig helg! Kram Karin

Anonym sa...

What a wonderful garden. You inspire me to add more decorations in my garden.
Cheers from Canada.

Merja sa...

Så påhittiga ni är!! Gillade ideen med blomstertråget och solarna var fina.

Linda Lunda sa...

GOmorgon godingar!
Hur var trädgårdsresan igår? Nyfiken så jag kan dö!!!!!
Stackars Ken... som bara fick prata med mig igår och inte följa med!
Hittade du något spännande Carina?
Jag vill ha raport ... NUUU!
Linda

Linda Lunda sa...

Är du vaken än?
Skall ni ligga och sova hela dagen?
Linda

Anonym sa...

Hej! Vilken vacker trädgård ni visade upp I Drömhem! Jag fann er blogg idag. Mycket att läsa och se!Hälsningar Tulipa